söndag 2 februari 2014

Raw Living Expo i Kalifornien


Hej allihopa! Jag är i soliga Kalifornien, här är det vinter men ändå runt 20 grader så jag är jätteglad över att få lite värme och solstrålar i ansiktet. Denna helgen är det Raw Living Expo. Fantastiskt härlig mässa med föreläsningar om mat och hälsa, massa demon av olika raw foodkockar och företag som visar upp sina produkter, plus massa yoga, dans och musik. 

Inspirationen & glädjen är på topp, så jag tänkte visa upp lite av allt som sker här. 

John Kohler från discountjuicers var här och berättade om hur han hela tiden vill förbättra och utveckla sig själv och det han äter. Därför odlar han sin egen mat för den är den godaste, mest närproducerade och varierande han kan få. John är bäst - visste du inte det redan så rekommenderar jag att du kollar in hans videos. https://www.youtube.com/user/growingyourgreens


Massa härlig mat finns att äta här såklart, men med alla smakprover och demos så är man inte ofta hungrig, hurray! Vitamix är här och demar sina fina maskiner. Nu har det kommit en ny Vitamix som är 40% tystare (ja faktiskt) och själva kannan är bredare och lägre vilket gör att man inte behöver staven lika mycket och kannan får enklare plats på din köksbänk. Yes yes, jag vill ha en... kanske man ska byta ut mixern. Någon som är intresserad av en begagnad? ;)



Som i Sverige är grönkål (kale), gurkmeja och kokosnötter heta här i Kalifornien. De färska kokosnötter är fantastiska - nu har det blivit så mycket enklare att öppna dem med det här nya verktyget Coco Jack. Hade jag haft tillgång till en kokospalm hade jag köpt med en direkt! 
Däremot har jag smakat fantastiskt goda praliner från Karma Katchers Chocolate och alltså en fantastisk majonäs från Majestit Garlic gjord på safflorolja (en slags tistel) vitlök, linfröolja, salt och citron. AMAZING! 


Återkommer med mer från Kalifornien snaaaart! Woohooooo. Ha en fantastisk dag, min födelsedag har helt klart börjat fantastiskt och kommer vara extra lång med tidsskillnaden;)

4 kommentarer:

  1. ...och jag stod igår medan jag blandade min dagliga gröna smoothie och tänkte att jag borde kontakta Vitamix och önska en kanna av glas istället för plast. Eller finns det redan?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Så här säger VItamix "Our Research and Development Team is continuously researching product development. Currently, they have not found a suitable glass container design to meet the strict safety and performance requirements Vitamix places on its products." Så nej, det finns inte ännu tyvärr.. Däremot säger min arm yippi till det och mindre risk att den går sönder.

      Radera
    2. Okej, tack för svaret! :D

      Radera
  2. jaaa vill köpa den!!!! vad skulle du/ni villja ha för den?

    SvaraRadera