torsdag 13 juni 2013

Äntligen! Raw foodglass i en butik nära dig!

Hej vad många tips jag har på lager.. och ikväll blir det hälsokväll med Dr Brian & Dr Anna Maria Clement från Hippocrates Health Institute; experter inom levande föda och raw food. Ska bli så intressant. Kom du också, det börjar kl. 17 på Kungsholmens Gymnasium. Men först... nyheten.

Nu är den här! Rawfoodglassen! Jag var skeptiskt i början för jag har smakat så mycket glass som inte håller måttet. Jag är kräsen när det gäller glass; ska det vara konventionell glass så blir det en riktigt bra italiensk variant. Många rawfoodglassar smakar för mycket banan, eller cashew, eller avokado.. Men den här är glassen från Lily och Hanna är mer än godkänd. "Idén bakom Lily & Hanna’s Rawfood Ice Dream föddes då min dotter Lily, som älskar glass, fick rådet av en naturläkare att minska ned på animaliska fetter. Då vi båda älskar god glass, började jag utforska möjligheten att ta fram en glass som både är underbart god och sund." Hanna började med glassprojektet i september och är överväldigad över alla positiva reaktioner hon har fått. Vet du något ställe som är intresserad att ta in glassen så ta kontakt med Hanna

Ekologisk, vegansk, raw, glutenfri, mjölkfri och förbannat god. Gjord på kokosolja, kokosnektar, cashew och tre fina smaker. En härligt krämig choklad, en karamell-kokos gudomlighet och så en kryddig chaivariant. Rekommenderat pris är 35 pix.

Kommer än så länge finnas i butik i Stockholm, Göteborg, Visby (Glasscafet, Stora Torget), Järna, Uppsala, Gnesta, Kristianstad, Danderyd.. men gissar den snart finns i flera städer. Återförsäljningslistan uppdateras stadigt. 


Smaka snarast! Vad tycker du om den?

5 kommentarer:

  1. åååh detta e ju super!!! Du skriver att den ska finnas i Visby, vet du vilken affär som tagit in den??? :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, Glasscafet på Stora Torget har den!

      Radera
  2. Jag tycker att den är sjukt god!!!

    SvaraRadera
  3. Jag undrar var i Järna den finns? Jag bor i närheten....

    Yvonne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Järna Café, Kulturhuset i Järna
      Gröna Trädgården Nibble, Tuna Industriväg 17, Järna
      Reko Ekologiska, Storg. 6, Järna

      :D

      Radera