tisdag 5 juni 2012

En vecka till Fresh Food Festival!

Om en vecka är jag i Småland och fortsätter min raw foodchefutbildning som följs av Fresh Food Festival! Massa spännande föreläsningar, yoga och god mat. Kolla in programmet här.
Jag fick i uppgift att göra en rätt inspirerad av mellanöstern till utbildningen. Efter lite brainstormning där jag uteslöt kebab och liknande fokuserade jag på kryddorna istället. Här på Gotland är saffran populärt och det ville jag ha med. Fantastiskt smak och färg. Odlas till och med här på ön. Vinblad har jag i trädgården. Kanel får jag nog importera men Av det hela blev det vinbladsdolmar med smak av saffran och tomat. Fantastiskt goda om jag får säga det själv. 
Recept kommer här på bloggen nästa torsdag men här får ni en teaser..



Kommer ni på festival?? Det händer så mycket i rawfoodsverige nästa vecka och jag vill vara överallt!
/Marina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar