onsdag 25 april 2012

Spännande groddar på Gastronord

Några ogräs på Gastronord som troligen växer på en plats nära dig
Hej! Är i våriga Stockholm och har vart på Gastronords matmässa för att få inspiration inför sommaren. Det var många maskiner, jag såg ivartfall Vitamix där! Annars var det mest kött och olivolja i massor. Men det som var mest intressant var att de presenterade en del ogräs som krogar nu börjar använda mer och mer (och jag hoppas de blir ännu mer!). Jag smakade något som verkligen gav mig en stor överraskning och jag blev barnsligt glad. Groddar av szechuanpeppar. Eftersmaken är som bubbelvatten, stora bubblor. Bubblande i munnen. Fantastiskt! Jag måste få tag i frön och grodda! 

peppargroddar
Återkommer snart när det börjar bli lite grönare om mer vilda växer som är goda och nyttiga. Om en månad har jag flyttat till Visby och serverar rawfooddesserter och luncher på Glasscafet på Stora Torget.   Det är också möjligt att beställa våra kakor för take away och catering om du har något att fira. Ska bli så kul och hoppas det blir en varm och inspirerande sommar med mycket ogräs och grönt. Välkomna på besök.

Vårkänslor!
- Marina

3 kommentarer:

  1. Åh vad härligt att det kommer att finnas raw food i Visby!
    Kommer definitivt att bli många besök i sommar när det äntligen blir semester!

    Ser jag fram emot!

    Tack för en fantastisk blogg!

    /Emma

    SvaraRadera
  2. Åh, jag önskar att jag skulle till Gotland i sommar, då vet jag var jag hade hängt!

    SvaraRadera
  3. Vad roligt med raw food i Visby, dit ska vi på medeltidsveckan! Vet du om det finns något raw food-ställe i Göteborg?

    SvaraRadera