söndagen den 1:e april 2012

Snabbchoklad

Glad första april allihopa!
Nere i söder kan ni säkert plocka goda nässlor nu.. Jag är så avundsjuk på er! Här uppe i norrbotten snöar det   och nässlorna är långt borta. Men jag vaknade och var så sugen på choklad. Så jag slängde ihop en chokladkaka till frukost. Jag smälte kakaomassa (vilket är en massa av kakaobönor dvs både kakaosmör och kakao) med lite agavesirap och vaniljsocker, tillsatte bovetecrunch kryddad med kanel som jag hade över. Smörde ut på bakplåtspapper. 5-7 minuter tog de att göra. Heja! Visst är det underbart att kunna göra sin egen chokladkaka på några minuter. <3


Jag delar med mig av en föreläsning jag tänkte se nu. Ät för livet som handlar om vår inre hälsa.




Påskhälsning
-Marina





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar