söndag 18 mars 2012

Spirande kursdagar

Här är flera foton från kursen i Stockholm. Sista dagen gjorde vi olika ostar och smakade på de gröna pannkakorna, de blev som krispiga tacoskal. Härlig färg med gröna tacoskal. Att äta raw food är som en färg och smaksbomb! Underbart!
Vi åt chips och annat snacks vi gjort, testade olika rejuvelac - en fermenterad renande dryck som man kan göra på vete, råg, quinoa, kål mm. Ska experimentera lite mer med det. Har många idéer och ser framemot att ställa mig i köket igen. 
Dagen avslutades med en väldigt mäktig choklad och jordnötscheesecake. Jag tror hela kakan skulle räckt till 40 personer;) Lite väl mäktig för mig, jag är nog ingen dessertmänniska. 

I maj är nästa etapp på kursen, med en lärare från Creative Health Institute. Ska bli riktigt kul att se vad som händer då och kul att träffa kurskamraterna igen. Väldigt inspirerande att träffa massa folk som har samma intresse och byta kunskaper och idéer. 

Väl hemma efter en kort tågresa hade våren anlänt! Tomater, squash, gurka, basilika mm hade spirat fram ur jorden hemma på bänken. Längtar redan till hösten när jag har mitt eget lökpulver, soltorkad tomat och rosa chilipulver!!

Nötmassa som ska bli ost
Ostmassan
Ost kryddad med persilja samt persiljepesto mellan de två ostlagren
Persiljeost
Valnötsost och en till pestoost
Söndagens lunchbuffé
Här är de gröna pannkakorna som används som tostadas. Toppas med kryddiga nötter och salsa.
Den otroligt mäktiga choklad- och jordnötscheesecaken

Sååå mätt!
- Marina

1 kommentar: