måndag 5 mars 2012

Raw i Sanur, Bali :: Manik Organik


Sista dagen i underbara Bali. Jag är i kustområdet Sanur och här har jag hittat en ekologisk restaurang och wellnesscenter. Manik Organik ligger centralt inte långt från stranden. De säljer ekologiska varor och har en del superfood. Hudprodukter, bambusugrör, kaffe, tvättnötter, yogamattor, kokosolja mm. Varje torsdag är det nattmarknad med ekologiska grönsaker, frukt och ris. Här kan du äta en nyttig frukost med   ris/sojamjölk med gojigranola, dricka några goda juicer eller ekologiskt kaffe. 
De har en luftig och mysig uteservering och en grön härlig inneservering, många veganska och vegetariska rätter. De har också några råa rätter. Pad thai, pasta, sallad, burrito, gazpacho finns på menyn. Till dessert önskar jag de hade mer råa godsaker men spirulinabollar är bättre än ingenting! Jag hade turen att komma på besök när de hade dagens special; Rå lasagne. Muuums, jag skulle kunna äta två!

De har också konstklasser, magdans, meditation och yoga på övervåningen och gröna juicekvällar första måndagen i månaden. För mer info, kolla in deras hemsida

Manik Organik ligger på Jalan Danau Tamblingan 85, Sanur, Bali.


Immune tonic med kokos, banan, honung, linfrön och muskotnöt. Visst är bambusugrören vackra?
Raaw härligt lasagne
Raw "pad thai".

Nästa gång rapporterar jag från Singapore
-Marina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar