tisdag 1 november 2011

Allt för Hälsan 2011, kommer du?

Nästa helg, den 10-14 november, är Nordens största mässa för hälsa i Stockholm. Jag ska dit, kom du också! Det är massa spännande föreläsningar om senaste lyckoforskningen, näringsvetenskap, yoga, eko-hårmode och hudvård, mindfullness och massa god raw food!


 

Det jag har planerat in är att lyssna på en föreläsning om broccolieffekten; Den aktiva substanssen i Broccoli heter sulforafan och har visat sig ha unika egenskaper när det gäller cellskydd. Bl.a fungerar Sulforafan som en strömbrytare för kroppens eget antioxidantförsvar som är hundra gånger starkare än vad som kan skapas genom vitaminer. Spännande!

Självklart ska jag försöka få med mig mest möjligt av det som handlar om raw food (finns flera!) och ska också smita in och lyssna när Anna Skipper berättar om mood food. Mat som innehåller dopamin, gaba och serotonin; som gör oss lyckligare.

För mer info kolla här!


Glädjer mig!
- Marina

1 kommentar:

  1. Det lyder fristende, men kan ikke være med på alt! Få oppdatering på bloggen din om hvordan helgen var :)

    SvaraRadera