lördag 17 september 2011

Krispiga grönkålschips


Vill du göra nyttiga goda krispiga chips?
Krama grönkål/bladkål i olja och lite salt. Om du vill ha en fylligare och ostigare smak, krama i lite bjäst/näringsjäst (ej raw, finns på hälsokosten)
Lägg på plåt och torka i dehydrator (3 timmar på 42 grader) eller ugn tills de har blivit krispiga. Supergoda!


Grönkål är supernyttigt, full med fibrer, Vitamin A, B6, B9 C och K, kalcium, kalium, järn, koppar, magnesium och järn. 

Ät mer chips!
-Marina

3 kommentarer:

  1. Åh, det är så gott med grönkålschips! Tyvärr brukar jag ha svårt att hitta grönkål där jag bor annat än till jul...
    Vilken härlig blogg ni har, den kommer jag absolut att komma tillbaka till!

    SvaraRadera
  2. Tack Fru C, vi har turen att få tag i färsk grönkål så länge som bonden står på torget och säljer. Yippi, vilken tur vi har. Tror jag måste göra ett lager grönkålschips innan bonden försvinner, så goda är de!

    SvaraRadera
  3. Grønnkålchips er digg! Fin blogg du har :)

    SvaraRadera